|
مهارت مدیریت کلاس به شرح زیر است.1-تصمیم گیری-یعنی چه اقدامی را چگونه وچه موقع انجام دهیم2-اقدام-عملی که در کلاس درس انجام میشودمانند تا کید بر نکته های مفید درس. موانع ومشکلات درس–یعنی هر اقدامی که باعث حواس پرتی شود الف-مشکلات عاطفی ب-حوادث کلاس درس ج-دیر تصمیم گرفتن د-کمبود وقت ذ-مشکلات جسمی و رو حی دانش اموزودخالت والدین.
نتیجه گیری:معلم مفید برای کلاس درس باید شخصی باشد که از لحاظ روحی خوش اخلاق و پر حوصله و صبورو با گذشت و عاطفی و از سلامت روحی روانی برخوردار باشدبه بیانی ساده معلم کارامد افرادی هستند که بتوانند در لحظه های انی تصمیم گیران خوبی باشند و مواضع انها علیه دانش اموزخصمانه نباشد و به حرفهای دانش اموزان گوش دهد. باید در ابتدای سال تحصیلی و تحویل گرفتن کلاس درس با ترفندهای که دارند بتوانند کلاس را مجذوب و وابسته خودکنند به طوری که ارتباط قلبی عمیقی بین دانش اموز و معلم بو جود اید به همین خاطر دیگر معلم نسبت به سر نوشت شاگردان خود احساس مسولیت بیشتری می کند و دانش اموزان از تهدید و اضطراب بدور میباشند و معلم باید همیشه از جر و بحث با دانش اموز بیرهیزدتا فضای کلاس او امن باشد. معلم باید تواناییهای خود را ارز یابی کند و نقاط قوت خود را بداند و نقاط ضعف را بر طرف کند.
خدمت همکاران عزیز خدا قوت میگم مو فق باشید مدیریت-یعنی رهبری کردن کلاس درس ونظاره بر دانش اموز.اهداف مدیریت کلاسی: 1-صرفه جویی وقت2-نظارت بر فعالیتهای کلاس درس3-مراحل تدریس مرحله به مرحله4-زمانبندی کلاس5-توجیه کردن دانش اموز در دروس6-حفظ ارامش برای دانش اموزان
|